Bu Blogda Ara

26 Ekim 2023 Perşembe

CUMHURİYETİMİZ 100 YAŞINDA!

 

Ben,

Cumhuriyetin içine doğdum!

İçine doğduğun evin koşulları her ne ise,

Herkesin o koşullarda yaşadığını düşünürsün.

“Diğer türlüsünün olabileceğini” bilmezsin ki!

Evinde kahkaha varsa herkesi mutlu sanırsın.

Evinde gözyaşı varsa herkesi hüzünlü görürsün.

 


Ben,

Cumhuriyetin içine doğdum!

Yerli malları haftası kutlanırken getirdiğimiz o meyvelerin, yemişlerin her yerde yetişebildiğini zanneder ve açıkçası bununla neden bu kadar övündüğümüzü anlayamazdım.

Bir İngiliz arkadaşıma ikram ettiğim incire uzaylı görmüş gibi baktığını görene kadar...

Gelişmiş (!) ülkelerin boyunlarına takmak istedikleri kadar güzel,

Kıymetli, göz kamaştıran, ışıl ışıl bir gerdanlık gibi olduğumuzu...

Ülkemizin gerçekten insanıyla, doğasıyla, havasıyla, suyuyla, toprağıyla,

bolluk ve çeşitliliğiyle “cennet vatan” olduğunu...

Anlayamamıştım!

 

 

Ben,

Cumhuriyetin içine doğdum!

Öğretmenlerimin Yemen Türküsünde, Çanakkale Türküsünde, Hey 15’li Türküsünde neden ağladığını anlayamazdım.

“Şüheda fışkıracak toprağı sıksan, şüheda!”

Ezbere okuduğum İstiklal Marşımızın bu cümlesini de yeterince anlayamamıştım.

Çanakkale’de Cesetler Tepesi'ni görüp de gözyaşlarına boğulana kadar...


 

Ben,

Cumhuriyetin içine doğdum!

İlk okula başladığımda...

İlk kez oy kullandığımda...

İlk işime başlayıp kendi paramı kazandığımda...

Ehliyetimi ve ilk arabamı aldığımda...

İlk kez sevip, sevdiğimle evlenebildiğimde...

Bir kadın olarak bu hakka sahip olmamın ne büyük bir ayrıcalık olduğunu anlayamamıştım.

Bunlar, benim için normaldi ve zaten olması gerekendi.

  

Ben,

Cumhuriyetin içine doğdum!

Annemin yılmadan götürdüğü Vatan Caddesi’ndeki Cumhuriyet kutlamalarında dinlediğim,

Ve koroda defalarca söylediğim,

10.Yıl marşını da yeterince anlayamamıştım.

Her savaştan açık alınla çıkmış olmak ne demek,

Anayurdu demir ağlarla örmüş olmak ne demek,

10 yılda 15 milyon gencin yaratılması ne demekmiş?

İnsan ömründe 10 yılın ne kadar kısa bir süre olduğunu yaşayıp fark edince anladım.

 

“Milletin saltanat ve hakimiyet makamı yalnız ve ancak Türkiye Büyük Millet Meclisi’dir.”

“Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir!”

“Cumhuriyet; düşüncesi hür, anlayışı hür, vicdanı hür nesiller ister.”

“Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.”

“Yurtta sulh, cihanda sulh!”

Ne mutlu ki, artık bu cümlelerin derinliğini ve kıymetini anlıyorum!

 

Ben,

Cumhuriyetin içine doğdum!

Kuruluşunda yoktum.

10.yılında yoktum.

Ama şimdi bu aklımla,

Bu çağda,

100.yılında olabildiğim için

Bu özel zamana denk gelebildiğim için

Çok şanslıyım!

Gurur  doluyum!

 

Bir Cumhuriyet kadını olarak

Mücadele etmeden kazandığım tüm haklarımı

Korumak için elimden geleni yapacağıma,

Cumhuriyet’in yılmaz bekçisi olacağıma,

SÖZ VERİYORUM!

YAŞASIN CUMHURİYET!

                💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗



“Efendiler, yarın Cumhuriyeti ilan ediyoruz!”

Mustafa Kemal ATATÜRK


  HUNİLERİMİZE VE CUMHURİYETİMİZE SAHİP ÇIKALIM!

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

CUMHURİYETİMİZ 100 YAŞINDA!

  Ben, Cumhuriyetin içine doğdum! İçine doğduğun evin koşulları her ne ise, Herkesin o koşullarda yaşadığını düşünürsün. “Diğer türl...

ÇOK OKUNANLAR